Sunday, February 20, 2011

siLenT


Assalamualaikum..
Lame rsenye menyepi, menyepi krn sgt sibuk (sibuk ke??) sibuk dgn urusan dunia..masya Allah, yup..mmg sibuk dgn urusan duniawiku..perlu menyibukkan diri, agar diri tidak terlalu merasa kosong..dan teringatkan 'siti hawa' ku..
aku baru terbaca satu blog entry seorang sahabat yg juga kehilangan anak dalam kandungan nya sewaktu usia kandungan 7 bulan..aku simpati dengan takdir yg menimpanya..KITA SERUPA sahabat..bukan mudah utk menerimanya..mudah bg org lain melafazkan SABAR..tp hanya kita yg mengerti bagaimana perasaan berpantang TANPA anak disisi..sahabat, apa yg berlaku segalanya rencana ILLAHI..redha dan sentiasa berdoa agar kita kuat dan terus diberikan peluang utk melahirkan umat MUHAMMAD saw bukan sekadar boleh dibangga dengan kuantitinya bahkan boleh menjadi penyelamat dunia dan jambatan kita untuk ke sana..ameen..
Badanku baru saje pulih dr batuk + selsema..namun masih ade sisa baki yg tertinggal sebelum pulih sepenuhnya..tahun lepas aku juga mengalaminya..alhamdullilah..setahun hanya sekali merasanye..tu pon aku dah banyak mengeluh..subhanallah..teruknye aku..tahun lepas aku batuk n selsema sewaktu ade 'nyawa' lain dlm rahimku ini (arwah siti hawa). Aku mmg sangat risau bile aku terkene selsema + batuk ketika itu..sbb aku risaukan kesihatannya yg 'di dalam' itu..agaknya begitulah dulu sewaktu mak mengandungkan aku..Ya Allah hebat sungguh kuasa Mu....
Aku dalam proses nak abiskan pembacaan buku NOTA HATI SEORANG LELAKI..yup..menarik..nnti da abis aku share ok..ok la..stop di sini dlu..mate da ngantok..esok nak keje..moga esok lebih baik dr hari ni..amenn..tatata

No comments:

Post a Comment