Monday, January 31, 2011

sihat vs sakit

ari ni aku n kengkawan g Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM), melawat ofismate ku k.wani..mm.cian die..doc kate die suspect kanser kat bawah lutut..tulang die mcm da rapuh..so kaki nye di simen n mmg terbatas pergerakannya..
bila ke hospital..aku teringat saat2 aku bersalin dlu...tp aku kat hospital serdang..aku dok hospital 2 hari je..tu pon da mcm mati kutu aku kat wad..ye la..baring je..huhuhu..k.wani dok hospital hampir seminggu da..die kate bhusan..ye aku faham n amat memahami..cume syok kat ppum ni..mcm xde waktu melawat je..bleh je masuk..k.wani kate stat kol 11 am..kdg2 mlm pon ade org dtg..mm..kalo mse aku bsalin dlu leh masuk mlm kan best..leh soh hubby teman..huhuhu..
bile g spital..aku tgk mcm2 jenis penyakit ade..alhamdullilah..aku masih diberi kesihatan yang baik..syukur itu penting..alhamdullilah..auntie dpn katil k.wani diabetis..mm..kaki die da hitam..adoi..kesian sgt aku tgk..tp ape yg aku bleh bantu..hanya doa..tp jgn ingt doa tu xde kuasa..kuasa doa tu sgt kuat tau..tanpa doa..siapalah kita..ade ke org leh hidup tanpa berdoa pd penciptanya..mustahil..harapan kite juga adalah satu doa..
tp byk dr kita hanya byk doa n ingt Allah mase kite susah & sakit (termasuk aku) huhuhu..teruknya la diri nih..bila waktu senang & gembira..ingt juga..tp x sebanyak waktu kite dalam kesusahan..Ya Allah biarlah aku ingat padaMu di setiap turun nafas ku..same la jugak mase aku bersalin dlu..biarpun aku dah tahu..anak di dalam perut ini x sudah dipanggil illahi..namun aku harus gagahi utk melahirkan nya secara normal..siang mlm aku berdoa..supaya urusan utk melahirkan "Siti Hawa" dimudahkan..aku minta hubby cari air akar fatimah..supaya aku mudah bersalin..pagi petang siang dan malam..aku mengaji minta agar Allah mudahkan urusan utk aku melahirkan..Alhamdullilah segala urusan mudah..ha..tgk tu KUASA ALLAH..maksudnya Dia sgt syg pd kita..doa hanya dalam beberapa hari..Dia dah makbulkan..tapi kalo time kite senang..Masya Allah..alpa nya la kite..solat pon lengah2..hmm..moga kita smua sentiasa berubah ke arah yg lbey baik..ameen..
okla..gtg..nak sambung keje...aku doakan utk diriku dan semua umat iSlam khususnya supaya kite sentiasa berubah utk jadi yg terbaik..moga amalan kita makin bertambah..ameen..

No comments:

Post a Comment