Saturday, January 29, 2011

Borak Sempoi

"Lebih baik diam dr cakap mende yg tak berfaedah"
Malam smlm aku xleh tido..bukak email..main facebook..edit gambar..tu la keje aku..aku xleh tido sbb 'en.abam bantal' (kwn baik aku yg mulakan guna name ni-time kasih ek stitch-) outstation..huhuhu..cian kan..aku mmg mcm tu..sejak thn lepas aku dpt tukar dok dekat ngan en.abam,aku mmg susah nak tido kalo abam tiada di sebelah (romantika tak?) hehehhehe..eh melalut lak..
Malam smlm aku abiskan mase aku yg xleh tido dgn mengaco kwn baik aku yg tidak berkahwin lg itu teman aku borak..actually kite org lame da xborak..so aku gunakan kesempatan mata yg x mengantok tu tok borak ngan die..byk mende kami borak kan..tp bukan borak yg kosong..sbb sepanjang kami kwn..byk yg kami kongsikan..tempoh persahabatan kami agak lame..sbb pe ek..sbb kami leh get long la kot..hehehehhe
So mcm bese..aku mulakan dgn tanye kabar die skang..sbb lme gak rsenye aku tak borak2 ngan die..last aku msg2 ngan die rsenye mase aku khabarkan ttg 'arwah siti hawa' telah dipanggil Illahi'..besenye tiap kali besday aku die antara org terawal yg wish..tp thn ni die x wish lak..so aku ngan muke x malu pon tnye..awat x wish besday sy thn ni..die tekejut la..sbb katenye die da wish jam 12 am..mm..pelik kan..aku pon x terima msg die..tp bg aku it's a not a big deal..mgkn die sibuk..
antara perkara besar yg kami borak kan adalah ttg 'mengulang quran'..lame aku xborak pasal pkara ni ngan sesape pon..sbb kalo aku borak pon org x bpe nak fhm..so sahabat aku nih..satu jalan..satu aliran..so sgt seronok bile nak bercerita ttg ngulang quran..tp aku malu..malu dgn sahabat aku nih...yg paling aku malu dgn Allah..sbb aku hafal ayatnya tp aku byk da lupe..sumenye gara-gara terlalu sibuk dgn urusan dunia..ALLAHUAKBAR..pasni kene ade usaha dan azam utk ngulang..
pastu kami borak ttg pengalaman bersalin aku n sbb2 kite x leh derhaka dgn ibu & ayah..aku da rasakan betapa sukarnya ibu bertarung nyawa utk melahirkan seorang hamba Allah di muka bumi ni..aku juga dah menjadi seorang ibu..cume tak de peluang utk mendidiknya..i.allah one day..ameen..
pastu sahabat aku kate aku ni PENYABAR..owh..layak kah aku nak pegang title penyabar tu..aku rase mcm tak..moga2 kata2nye menjadi satu doa utk aku..aku doakan agar die dikurniakan pasangan yg terbaik dan lbey baik dr aku..ameen..barakallahulakuma

No comments:

Post a Comment